Czarna_LK, Prezes52, potwierdzam problem. Na wielu stronach forum wywala Error 503 :evil:
Błąd 16795 pompa powietrza wtórnego zapala kontrolke silnika
Zwiń
X
-
Błąd 16795 pompa powietrza wtórnego zapala kontrolke silnika
Witam.
Auto Skoda Octavia I VRS, 1.8T 200 KM Benzyna/Gaz
Wyswietla mi cały czas błąd 16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected, po skasowaniu błędu pojawia się on znowu po kilku dniach użytkowania samochodu. Ostatnim razem spróbowałem pojeździć dłuższy czas na benzynie kontrolka się nie zapaliła zmieniłem na gaz po przejechaniu 30 km znowu się świeci. Macie jakiś pomysł dlaczego przy użytkowaniu auta na gazie zapala mi kontrolkę silnika ??
Miałem już umówiony termin do mechanika ale gdy zauważyłem że kontrolka zapala się tylko przy jeździe na gazie, wstrzymałem się ponieważ chcę się dowiedzieć w czym jest problem, a mechanik pewnie by mnie naciągnął, już przez telefon postawił diagnozę że węże dochodzące do pompy powietrza trzeba pozmieniać.
-
-
WITAM
OD kilku tyg mam tez problem z ta nieszczesna pompa . ale w pasacie 2,0 benzyna , gaz
musze tez sprawdzic czy tak sie dzieje jak u ciebie ze zapala sie tylko na gazie
a moze ktos sie orientuje gedzie w passacie jest przekaźnik od tego ustrojstwa ?
passat 2,0 2001 r B5 FLjest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
kiedyś znalazłem na innym forum taki opis
"system obiegu wtórnego powietrza – nieprawidłowy przepływ.
-> sprawdzić silnik pompy obiegu wtórnego powietrza
-> sprawdzić zawór specjalny (kombi valve)
-> sprawdzić zawór wylotowy obiegu wtórnego powietrza
-> sprawdzić przewody i połączenia pomiędzy podzespołami
Sterowanie odbywa się przez komputer sterujący, za pomocą przekaźnika pompy wtórnego powietrza J299 (znajduje się po lewej stronie komputera sterującego), zaworu wtórnego powietrza N112, zaworu przełączającego i zaworu zespolonego.
Sprawdzenia dokonać na rozgrzanym silniku i wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu (lampki, radio, dmuchawa… itp.)
Sprawdzenie zaworu zespolonego:
- brak błędów w pamięci usterek
- szczelne przewody podciśnieniowe i podłączenia węży
- przewody nie mogą być zgięte lub zapchane.
- zdejmij przewód podciśnieniowy z zaworu (ten cieniutki, co idzie z prawej jego strony)
- podłącz ręczna pompę podciśnienia (czy coś w tym rodzaju) – nie można używać sprężonego powietrza !
- zdejmij wąż ciśnieniowy z pompy wtórnego powietrza (od spodu szukaj – czyli musisz zdjąć osłonę silnika pod autem) i wdmuchnąć do niego trochę powietrza o niewielkim nadciśnieniu.
Zawór zespolony musi być zamknięty
- uruchomic pompkę – zawór powinien się otworzyć. (jeśli się nie otwiera – wymienić zawór).
Sprawdzenie zaworu wtórnego:
- zdejmij przewód podciśnieniowy z zaworu zespolonego (to – o czym wczesniej pisałem)
- uruchom silnik i pozostaw na obrotach biegu jałowego
- gdy zadziała silnik pompy wtórnego powietrza, to w przewodzie podciśnieniowym powinno być wyczuwalne podciśnienie."
dodatkowo polecam ten filmik
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
U mnie problem był z zaworem kombi - przyciał się - powodująć zapalanie CHECK-a, niestety kupiłem używkę i po pół roku znowu błąd ciągle powraca ;(
Całe szczęście nie ma to żadnego wpływu na jazdę.
Komentarz
-
-
Witek opanowales temat?
Tez mam z tym klopot i pare innych:
17939 Nastawnik walka rozrzadu- przerwa
obwod przerwany -BLAD SPORADYCZNY
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia
16396 Nastawnik walka rozrzadu strona1- nieprawidlowa funkcja
zbyt mala opornosc- BLAD SPORADYCZNY
17524 Podgrzewana sonda lambda strona 1 - przerwa grzejnika
obwod przerwany
17700 Termostat- przerwa
obwod przerwany- BLAD SPORADYCZNY
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
zwarcie do innego wyjscia - BLAD SPORADYCZNY
moze ktos cos podpowieAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
Komentarz